Friday, June 10, 2011

One down, plenty to go

Barnkalas avklarat!
Hur kul som helst som vanligt men med fem stycken treåringar som gapar och ränner sig svettiga blir det inte mycket rast, ro och vila för mammorna.
Men skitsamma, kul var det, mätta blev vi och nu käkar jag Dantes gottepåse, höhö.
Det han inte vet har han inte ont av.
När alla gått hem var det dags att ta på stora röjarhatten och diska, plocka och torka innan fröet stoppades i säng och stora renoveringshatten åkte på.
Nu är mattjefelen borta ur tvättstugan.
Mina händer är skinnflådda, knäna ömma och ryggen..ja den vill knappt bära upp mig, men gu så gött!
Kakelsnubben kommer visst i slutet på nästa vecka så det vill till att ligga i nu.
Fattar inte riktigt hur jag ska hinna faktiskt, för allt förarbete ska ju göras och vara klart innan han kommer, men jag få väl skita i att sova i ett par dygn.
Hey, been there, done that så det ska väl funka den här gången med.
Imorgon ska jag åka och köpa betong, kakel o klinker. Hoppas jag hittar vad jag söker och att det inte tar två veckor att få hem..
För då sitter jag i skiten.

No comments: