Friday, June 17, 2011

Ute i sista sekund

Kom isäng strax efter midnatt.
Vansinnigt trött och ryggen värkte.
Så kommer jag på det.
Jag öppnar ögonen och genast är jag klarvaken
På lördag kommer kakelkillen.
Då måste gipsskivorna som ska upp på väggarna vara på plats. De går inte in i min bil, de går inte in i pappas bil, det har vi redan mätt, jag har ingen dragkrok på den fantastiska Priusen.
Jag få låna pappas bil alltså.
Kärran då, den är proppfull med allt jag rivit ur tvättstugan.
Måste alltså åka till tippen och tömma den först.
Så ska kakel, klinker, fix, fog, lister och allt det där hämtas oxå.
Åhhh shit oxå.
Ja, men det ska väl gå att hinna med..
Det måste gå helt enkelt.
Så, efter jobbet; åka och hämta Dante, åka hem o byta kläder och mata liten, byta bil med pappa (hoppas han ska vara hemma och att det är ok), åka hem o hämta kärran med all bråte på, åka till tippen och tömma, åka till kakelhuset och hämta allt kakel o tillbehör, åka till bygghandeln och köpa gipsskivor, åka hem, lasta av, åka och byta bil igen och hoppas på att Dante är på strålande humör och med på noterna under tiden.
Ja, det är lugnt, det hinner jag innan det stänger överallt o sånt.
Somnade tillslut efter att ha ältat detta i någon timma.
Vaknar en stund senare av att regnet dånar mot altantaket.
Jaha, där rök planeringen.. jag kan ju inte lasta gipsskivor på en pissvåt kärra och köra hem dem i regnet.
Jag får åka och hyra en täckt kärra alltså.
Aja, då är det ju inte tvunget att åka till tippen just idag iaf..
Ja så kanske jag ska ringa pappa o fråga om bilen oxå..

2 comments:

Sandra said...

Haha snurrelisnurr lite hos dej med ju :))

Linda said...

Haha ja det kan man ju lugnt säga. Pjuh!