Friday, June 10, 2011

My favorite waste of time

Jo, jag kom ju på igår att jag ska ha barnkalas i eftermiddag.
Daymn!
Kanske måsta man handla lite att bjuda di små fröna och mammorna på.
Mormor, klippan i mitt liv, kunde tacksamt nog hämta min skatt så han slapp släpas runt på köpcentrat i några timmar.
Hade en del andra ärenden att uträtta och sablar vad klockan springer iväg alltså!
Halvåtta var jag klar med alla måsten och lite spontanshopping ( två t-shirts, ett par shorts och nya gummistövlar till skatten, några toppar till mig, *whoop whoop* en stretchig tubkjol och ett par leggings till samma tjockis) och kände att jag fan inte hann att kolla efter torkskåp.
Men de har ungefär samma mått alla de jag kollat på så jag får uppge det för snickaren och hålla tummarna.
Full kareta hem till min skatt som var redo för sängen när jag kom hem.
Pussa-pussa-gosa-gosa-försöka-ta-igen-alla-förlorade-timmar-natta-natta.
Så vart det uppackning, plock och fix och dammsug av renoveringsdammiga golv och vips var klockan halv midnatt.
Hann inte riva matta igår alltså, så nu får jag lägga på ett dubbelt kol ikväll.
Men först ska vi ha kalas!
Tjo o tjim!

1 comment:

Sandra said...

Jäädrar vad du rusar!! Där ligger jag i lä minsann, ta det easy darling!! Ha en trevlig barnkalaskväll! Kram!!