Thursday, June 16, 2011

In the kookoos nest

Igår tog vi med oss mormor och åkte till köpcentrat.
Dags att fylla frys och kyl igen.
Och frossa lite i sånt där som förhoppningsvis ska göra mig en smula mindre rynkig (suuuure), få mig att se en smula piggare ut (yeah right) och kanske inte helt jäkla genomskinlig (jo. funkar.).
Nämligen smink.
Jag sålde min mc hjälm och mina stövlar till finaste Mirijam så nu rasslade det ner några extra pluringar i fickan.
Mirijam tyckte jag skulle köpa godis och kläder för pengarna, inte spackel eller annat renoveringsgrejs och jag är inte den som är den.
Unnade mig ett mineralpuder, foundation med antirynk (because I´m worth it) och en ny mascara som ska ge mig fransar som kommer vara i vägen när jag kör bil.
Godis var inte det bästa förslaget för min del, men som sagt, jag är inte den som är den.. jodå. uhum.
Väl hemma igen med fröet nattat var det dags att fortsätta renoveringen.
Jag försökte ju slipa med slipmaskin på golvet för att få bort gammalt mattlim, men äh.. fick ist förslaget att ta en barkspade och 'skrapa' bort det.
Oh dear..
Har jag aldrig fått en träningspass under renoveringen förut så har jag fått det nu.
Satan vad tungt.
Men det blev iaf lite bättre, hoppas det ska räcka.
Var klar med det runt 22 tiden och fick ett sånt där knäppt infall igen.
Ett sånt där infall jag kan få då jag börjar möblera om mitt i natten tex.
Igår putsade jag fönster.
22.15 började jag..
Det är ett sabla aber att putsa fönster, hellre bygger jag ihop vilken IKEAmöbel som helst än att putsa fönster, men jag överlevde så det var inte så jävla farligt ändå.

2 comments:

Sandra said...

Haha ja du behöver verkligen mejka dej! NOT!!..sen putsar jag hellre fönster som du vet :)..Miss snickare där :)

Mirijam said...

YES, är mycket nöjd med valet av shopping!