Friday, June 17, 2011

Party animals

Herrejävlar vad trött jag är.
Allt för få timmars sömn per natt gör sig påminda idag. Allihop på en och samma gång.
Det blev midnatt och väl det även igår innan jag kom isäng.
Igår var anledningen i första hand att vi hade det sista av fyra kalas för att fira Dantes 3år.
Han har fått sååå fina presenter från alla firande; Star wars sparkcykel från pappa med familj, peng till sparbössan från farmor, samma från faster och kritor att rita på gatan med, scooby doo bil med tillhörande hund från Wille, bowlingset från Lucas, en ny boll och lego från Alma, en hoppboll från Elliot, en springcykel och lite föda till spargrisen från mormor o morfar, en Nike munkjacka och såpbubblor från morbror o moster, en superfin mjukiselefant från kusin Alice som hon sytt i slöjden, en peng till sparbössan från mormor May och så var det ju tennis set och verktyg från mamman.
Nu får det banne mig vara färdigfirat.
Vi käkade grillat, kött, korv och kyckling för att vara på den säkra sidan, rostade färskpotatis med champinjoner och paprika, sallad och två olika kalla såser till som jag för en gångs skull fick till så inihelvete bra båda två. Jag är ju ingen höjdare i köket så när jag väl lyckas blir jag så sjukt nöjd.
Dante fick en 'cupcake' med ljus i och vi andra frossade i färska jordgubbar, färsk ananas, melon och Dajmtårt för den som struntar i att Beach 2011 är här.
Jag tydligen..
Dante fick givetvis frossa i färsk frukt han oxå om han hade önskat, men det gör han inte. Han spottar och fräser till mammans förtvivlan.
Nattning av liten blev således lite senare än vanligt och trots att han var så trött att han såg ut att vilja ramla ihop i en gråtande liten människohög, så är han en enveten rackare när det gäller att slappna av och somna. Nä, 21,30 blev klockan.
Jag städade undan allt, diskade upp, plockade bort och vips så var klockan 23,45.

2 comments:

Sandra said...

Det är gtrevligt med kalas men gott när dem är över oxå! Next ska midsommar firas wihoooo!!! KRAM :)

Linda said...

Ja jag håller med!
Midsommar ja, då blir det kalas igen whoop whoop :) Kram