Saturday, June 11, 2011

Shopping till förrätt, grovjobb till huvudrätt och ångest till efterrätt

Idag bar det av till kakelhuset för att köpa plattor o fog o gu vet allt vad det var.
Sedan raka spåret till Byggmax för at handla betongen till att fylla hålet där brunnen borrats ur och gjutas nytt där torkskåpet ska stå.
Kollade lite med pappsen om konsistens och sånt där och då erbjöd han sig att hjälpa till.
Mycket tacksamt!
Jag blandade betong så jag höll på att gå sönder och pappa lade dit den.
Fy fan vad skönt att ha hjälp! Allt går verkligen dubbelt så fort!
När vi var nästan klara kom leverans av ett stycke frö som vaktats av mormor en stund.
Vi traskade bort till affären och köpte lördagsgodis (eftersom jag tömde gömmorna igår) och sedan hann jag klippa halva gräsmattan innan skatten var så trött att han bad om att få gå in.
Holy smokes!
Det händer typ...aldrig.
Sedan var det ett sabla gnäll på en trött liten och trots att jag var fullt medveten om att det är trött han var och därför han gnäller så lyckades jag inte hålla humöret i schack.
Fick ett utbrott, hetsrökte en cigg i vredesmod och höll på att gå sönder av dåligt samvete under tiden.
Och efteråt..
Nu, fortfarande.
Inte blir det bättre av att jag har ångest över en incident igår oxå.
Som hände under kalaset, inför en annan mamma. våra barn hade lite meningsskiljaktigheter, hon sätter sig på huk och med lugn röst talar med sitt barn, men jag, jag stormar fram till mitt, tar honom i handen och tror att han ska resa sig från Bobbycaren han sitter på. Det gör han inte. Men jag drar ändå undan den innan jag sansar mig, så Dante dimper på rumpan i golvet när jag håller handen och rycker undan den under honom.
Åh ångest...
Jag vet att jag har kort stubin just nu eftersom stressen pyser ur varenda por i kroppen på mig, men det är inte Dantes fel och ska inte gå ut över honom.
Dåligt samvete. Ångest.

No comments: