Wednesday, June 8, 2011

Återbesök

Var tillbaka hos läkaren för att få resultatet på röntgen och provtagning.
Jag hade inga tumörer och inga tecken på cancer.
Fy fan vilken lättnad.
Jag har däremot en alldeles 'ovanlig' rygg som han var tvungen att visa upp för sin sköterska.
Hon var väldigt intresserad och de höll på att diskutera, klämma och iaktta under tiden som jag skulle böja hit o böja dit och hålla på, i 20 minuter.
Värsta träningspasset ju.
'Är du dansare' frågade sköterskan
'Ser du inte min röv' tänkte jag ställa som motfråga men jag är mer väluppfostrad än så.
Nä, jag har bara en spikrak bröstrygg och hållningen blir därefter. Rak alltså.
Nåväl, all is good förutom att jag har en envis inflammation i musklerna.
Det talades om kortisonsprutor men jag är inte pigg på det.
Först vila, kiropraktorbehandling, antiinflammatoriska piller och sedan TRÄNING för att kanske få en gnutta styrka i kroppen och förebygga liknande i framtiden hoppas jag ska räcka.
Så fick jag vätskedrivande för mina svullna ben oxå att ta vid behov.
Skönt.

2 comments:

Mirijam said...

Hahaha, "ser du inte min röv", jag älskar dig!

Linda said...

Löv u too fröken :)