Wednesday, June 15, 2011

Oflyt i renoveringen

I två kvällar har jag grejat med annat än att just renovera tvättsugan.
Har liksom vart fixerad vid golvet och att betongen ska torka innan jag kan fortsätta, men igår kom jag på att jag ju faktiskt borde sätta lite fart med att måla taket.
Började natta flingan vid 20 snåret.
21,10 stapplade jag mer än lite frustrerad ut ur sovrummet. 1 timma och 10 minuter tog han på sig att somna... Mmm.
Snabbt på med målarkläder och sätter igång med att skruva ner lampan.
Taket under är i till stora delar gipspulver.
Menååhhh..
Nä jag måste nog spackla och fixa till det där på något sätt innan jag målar, annars lär det väl ramla ner alltihop.
Istället tänkte jag slipa rent golvet från lite limrester och sånt.
Hade bara fint sandpapper hemma och det gick ju i flisor på direkten.
Äh va fan..
Nu var klockan nästan 22 så jag sket i alltihop, hoppade i duschen och pillrade med lite andra grejer.
Nä, jag kom inte i säng förrän vid midnatt igår heller..
Som vanligt..

2 comments:

Sandra said...

Ja oftast när man VILL få saker gjorda händer inget. Idag hade jag en massa planer, men i stället vaknade plutt lite varm & man är strandad hemma med båda ongarna, inget blir gjort!..Ta det lugnt bara, så du inte har ett tak över huvudet strax :)

Linda said...

Åh nej, stackars liten :( krya på sig kramar från oss!!
Ja jag har inet annat val än att ta det lugnt.. men det gör mig superstressad ;)