Tuesday, May 6, 2008

BM besök

I morse var jag hos BM igen.

Sprallan växer på fint, i dag låg hjärtslagen på 132 slag/min. Mmmmm nu tror jag nog att det är en kille... fast det kan ju vara en tjej.. eller.. äh. Bara det är en frisk liten bebis så bryr jag mig inte, men ååååååhhhh vad jag är nyfiken!!!
Jag hade gått upp 1kg sedan sist, så nu är det +11 sedan inskrivning, +13kg totalt sedan gravidstart.
Det är nu 49 dagar kvar till BF, flämt!!!
Jag hade ingen urinvägsinfektion, blodsocker var bra och blodtrycket oxå, 100/65.

Så här stor var magen i söndags, v 33:


Jag ligger fortfarande precis under högsta kurvan så det är en stor mage!

Enligt BM låg sprallan med huvudet neråt idag oxå, så h*n måste ha jävla starka armar, så som det sprattlar i nedre delen av magen. Och eftersom jag nojjar över precis allting, så oroar jag mig nu för att sprallan är lam i benen för att jag inte får några sparkar uppåt. Vad tröttsam jag är! Jag frågade BM ifall sprallan skulle kunna "fastna" i mitt är... alltså, jag är ju snittad två ggr för op och har ärr i bikinilinjen. Det ser ju ut som om man dragit åt ett snöre skithårt runt magen nu, det har inte töjt sig med magen alltså. Så, eftersom det ser ut så där så nojjar jag över att det inte ska töja ut sig så att sprallan kan komma förbi.. Men BM sa att det var inga som helst problem. Så klart... Det fattade jag ju någonstans djupt inne i skallen... Hon måste ju tro att jag är helt knäpp... Isf kan jag hålla med en liten aning...

2 comments:

Sivan said...

Klart du nojjar!! Det får man ju göra, så jag tycker du ska fråga alla konstiga frågor du bara kan tänka dig. Bättre att få svar så du kan släppa det sen ju. :)

Mmm... Mitt drömhus är fint.. Men dyrt, och som student har jag knappt råd att punga ut med 2.4 miljoner nu direkt. Och ska sanningen fram är jag nog inte redo för hus som det är nu ändå. Men man kan ju drömma och planera för framtiden ändå :) Grattis till ditt husköp, jag tror det blir kalas! När får du flytta in?

Linda said...

Klart man ska ha drömmar och planer inför framtiden :-) Jag tänker då ha kvar mina på att en dag sitta i drömhuset.
Jag har fått inflyttdatum den 1 september. Blir nog alldeles lagom det:-)