Monday, May 5, 2008

Jag saknar min energi

Det känns som om jag inte vart så här trött någon gång förut...
Inte enbart trött som i sömnig utan så genomtrött i kroppen på något otrevligt sätt.
Jag var tvungen att gå in på affären på hemvägen från jobbet och det krävdes fanimej en rejäl styrkeansträngning. Hade det inte vart helt soprent i kylen hemma hade jag skitit i det.
När jag parkerade på utsidan hemma så satt jag kvar i bilen i säkert 10 minuter innan jag ens orkade röra mig. De kanske 30 meterna till dörren kunde lika gärna vart Kilemanjaros topp.
Nu dricker jag nyponsoppa och yoghurt direkt ur paketen för jag orkar inte ens hälla upp det i glas. Då blir det ju disk.
Till råga på allt elände är det solsken o 16 grader varmt ute.
MEGAångest för att jag inte orkar ge mig ut med solbrillor på näsan, ett leende på läpparna o med klipp i steget ta mig ut på en härligt uppiggande promenad utmed havet som ligger blankt och vackert, och känna mig så där sabla energisk och kvinnligt gravidvacker som vissa gör.
Nä, jag orkar inte flytta kroppshyddan en cm mer än jag är absolut tvungen.
Frågan är om jag orkar lägga mig ner när jag väl satt mig på sängkanten.
Sprallan däremot är pigg minsann. Det voltas rejält i magen. Skönt, då har jag lite underhållning iaf!

No comments: