Wednesday, May 28, 2008

Maria Aurora

Då har jag vart på samtal på Maria Aurora.
Man får prata om sådant man är orolig för inför förlossning och varför. De ska försöka förklara och lugna. Jag vet inte om jag känner mig lugnare precis. Det var en jätterar kvinna jag fick prata med emn hon sa ju i stort sett samma saker som BM, att allt jag var orolig för "är väldigt ovanligt" och att allt för det mesta går bra.
Inget nytt där alltså.
Jag frågade om jag fick bli igångsatt, pga att jag är ensam, känner mig orolig för hur jag ska ta mig dit när allt drar igång osv. Hade vart skönt och mycket mindre oroligt att kunna åka dit tillsammans med med kompisen och dra igång allt. Men, hon förklarade att man helst inte gör det, dels för att jag är förstföderska, dels för att hela förlossningsförloppet tar mycket längre tid och är mycket mer påfrestande för både mig och sprallan, att risken för komplikationer och snitt ökar osv.
Det vill jag ju inte utsätta varken mig eller framförallt Sprallan för heller förstås...
Hon skulle iaf tala med läkaren så vi får se hur det går med det..

No comments: