Wednesday, May 28, 2008

Jag är en mes...

Idag när jag ändå var på sjukhuset så skulle jag gå in och hyra en bilbarnstol till Sprallan. Jag har en redan men man får hyra en sådan där som man kan bära runt i ett handtag och det känns smidigt i början. Dessutom kostar det bara 400+100 i deposition och då får man ha den i 9 månader, definitivt värt det.
Men... när det var min tur så säger mannen i kassan:
"Tänkte du hyra barnstol"
"Ja"
"Kom tillbaka när du fått din bebis då"
"Öhhhh, men den kan komma när som helst"
" Ja men vi har öppet nästan varje deg, det är bättre du kommer när du fått, du får bara ha den i 9 månader från dagen du hyr den!"
" Öhhh joo, men det kan väl vara skönt att ha den klar o färdigmonterad..."
"Nääääädå, kom du tillbaka när du fått, det är bättre"
"Okej....."
Jag gick därifrån och kände mig mer och mer förbannad för varje steg jag tog...
Varför var jag så jävla flat? Jag vill ju ha stolen nu, så att jag kan montera den i lugn o ro och inte behöva gå ner o hyra den, montera o hålla på med nyfödda sprallan på armen ju! Och vad fan spelar det för roll om jag inte kan ha den till exakt 9 månaders dag?
Ingen alls! Ingen av kompisarna har haft det och jag har ju en stol redan som sprallan kan ha från början fast den inte går att bära med sig...men den kan jag ju börja använda så fort jag vill..
Och om jag får åka hem från BB på lördag, söndag eller röd dag så är ju inte butiken öppen ens...
Gah... jag får väl ta en ny tur dit och stå på mig lite.
Mes.

No comments: