Tuesday, April 28, 2009

Allergi, nya intryck och en trasig mamma

Igår var en ganska lugn dag.
Vi mötte upp några vänner och promenerade till öf och lekte där i ett par timmar.
Snoret rinner på min flinga och jag misstänker att det är pollenallergin som bråkar och inte enbart förkylning.
När vi var på promenad rann hans näsa oavbrutet och han var helt röd i ögonen som rann även de, och när vi varit inne en stund var de mycket bättre.
Stackars, stackars min lilla unge... Han strävar på trots alla jobbiga saker han dras med.
Så var det ju det där med sömnen...
Igår somnade han efter många försök vid 21 tiden.
Han vaknade igen efter en dryg timma.
Jag tog upp honom och efter en flaska välling somnade han i min famn.
Natten har vart orolig igen , precis som en dryg vecka tillbaka och jag funderar på om det kan hänga ihop med att han börjat gå.
Mycket nya intryck och färdigheter att bearbeta igen.
Mamman är hes, snorig och sömnbristen river i kroppen.
Ryggen är kass igen.
Den ballade ur i natt när jag lyfte knubbet ur sin spjälsäng.
Det är en så felaktig position som det kan bli och hans 10,5 kg väger tungt när man lyfter på det viset.
De övriga 500 gångerna man lyfter honom under dagen sker väl inte heller på helt korrekt sätt förstås..

1 comment:

Sandra said...

Så lite som mamma Linda sover o stressar rundor med allt så förstår jag att hon e trött o förkyld, var rädd om dig!