Thursday, April 23, 2009

Tänk om alla dagar var som denna!

När vi vinkat av vår nattgäst gjorde vi oss i ordning för att gå till lekparken.
Maria och Elliot kom och mötte upp oss och i parken mötte vi upp ytterligare två mammor med tillhörande barn.
Vi gungade och drack termosljummet kaffe innan vi gav oss ut på en rejäl långpromenad i det strålande solskenet.
Korta ärmar och solbrillor gällde idag.
Underbart!
Vi gick hemifrån strax efter 10 och kom hem igen vid 14.45 vrålrålhungrig!
Innan jag fixade med mat till oss tog jag av blöjan på Dante och lät honom vara utan för att vädra den lilla rumpan en stund.
Bad idea..
Han satt och lekte och pratade som vanligt och jag tyckte att det böjade lukta lite skumt.
Min rosenknopp hade skitit.
En fin laddning utsmetad på golvet, på hela underkroppen, body, strumpor, leksaker...
Yippee....
Bara att greppa barnet under armarna, placera hela paketet i badkaret och duscha av härligheten.
När Dante var färdigsanerad och golvet tvättat kastade jag i mig lite bukfylla i solen på altanen medans sonen vägrade kyckling och broccoli.
Under tiden som mitt mirakel kröp och gick runt på altanen/gräset, käkade löv och utforskade minsta lilla strå han kom över, inbillade jag mig att jag skulle kunna sitta och titta på samtidigt som jag hoppades att jag skulle få ett uns färg på mina likbleka ben.
Istället fick jag hoppa upp och ner ur stolen för att förhindra min sockervadd att proppa munnen full med allt det där.
När vi suttit ute i solen en stund ringde vi hit mormor och morfar för att hjälpa oss att äta slut på alla räkor med tillbehör och Dante visade att han går helt själv nu.
När mormor och morfar gått hem var Dante hur trött som helst.
Klockan var halv 6.
Vi badade än en gång men jag kunde bara inte tvinga honom att vara vaken.
Han orkade inte ens äta ur sin flaska innan han slocknade.
Frisk luft och full fysisk aktivitet hela dagen tar på en liten killes krafter.
Jag hoppas verkligen att Dante sover gott hela natten, för flera nätter i rad nu har han varit väldigt orolig och sovit illa = mamman sover inte alls.
Nu ska mamman ge sig in i det fördömda rummet och slipa.
Vi får anse oss ha fått nog med frisk luft och sol för idag, även om det ser mycket inbjudande ut på altanen.

No comments: