Tuesday, April 14, 2009

Ny fas

I ungefär 1½ månad har mitt frö sovit riktigt okej om nätterna.
Då jämför jag givetvis med hur han sovit innan, inte med andra barn i hans ålder som sover ordentligt.
Dante har vaknat 2-3 ggr/natt, varav 1-2 ggr för att få mat, annars för att få nappen och sedan har han somnat om ganska omedelbart.
Med vissa undantag såklart.
En ordentlig förbättring jämfört med tiden då han vaknade varannan timma, för att inte tala om mardrömstiden då han vaknade flera gånger per timma.
Han vaknar fortfarande 2-3 ggr/natt.
Skillnaden är att nu är han vaken i en halvtimma till en timma..
Jag sliter mitt hår, bankar mig i skallen, svär och är nära gråten.
Jag försöker med allt jag kan komma på för att han ska somna om men det tar den tid han bestämt.
Som vanligt vinner liten över stor i den eviga kampen om sömnen.
Varför har han börjat så här nu??
Varför??
VARFÖR?!
Arrgghhhhh.
Jag blir galen!!!
Tio månader av sömnlöshet känns tillräckligt.

2 comments:

Anonymous said...

Ja fy nu kan han väl snart sova genom natten,han lyssnar inte på mig heller ;-)ganska enveten liten son du har hihi kram A-C

Linda said...

AC: ja enveten är ordet! :)