Sunday, April 19, 2009

Jag skäms

Solen skiner ute.
Lite kallt men en härlig vårdag.
Vi har vart inne hela dagen.
Jag har inte varit ute och luftat sonen alls idag.
Bedrövligt.
Tur att han var ute hela långa dagen igår men ändå...
Jag har vart för slö.
Dante sov i trekvart i förmiddags, och istället för att röja i dressingroomet eller i trädgården eller någon annanstans i renoveringsobjektet så slumrade jag till på soffan.
Mitt frö var gnällig och klängig och ville bara somna i mitt knä i eftermiddags.
Han sov där i två timmar.
Jag slumrade till och från jag med.
Kanske jag orkar göra något i kväll beroende på när min bäbis somnar, men sannolikheten är liten.
Kanske jag stuvar ner barnet i vagnen och går en runda nu.
Det dåliga samvetet gnager.
Först måste jag iaf äta.
Igen.
Det har jag orkat med, hela långa dagen.

No comments: