Monday, April 13, 2009

Påskens sista dag

Idag startade dagen med väckning i form av bäbistjut som vanligt.
Lite ovanligt var att klockan var nästan 7 på morgonen!
Sovmorgon alltså.
Fast å andra sidan hade vi en jobbig natt med många vakna stunder.
Allt godisätande under påsken hade skapat ångest i fler hus än detta, så jag och två kompisar försökte stilla den lite och tog våra bäbisar på en rejäl långpromenad på förmiddagen.
Det absolut bästa sättet att starta dagen på!
På eftermiddagen bar det av till Bauhaus för att kolla utbudet på vägg och takplattor/skivor.
Fanns några alternativ som var ok men jag ska kika vidare.
Framförallt efter väggskivor.
Vi sprang på mormor därute och snek oss en fika med henne innan vi fortsatte vår shoppingrunda med att handla tre par nya brallor, en skjorta och en body till mitt växande mirakel.
Velade lite med storlekar tills mormor påpekade att
"Han är ju ganska.. rejäl... liksom.. alltså han drar ju lite i storlek... Tycker nog du ska ta den större"
Det gjorde jag.
Efter den här påsken är vi otroligt lika, jag och min bäbis.
Tjocka i kinderna, valkar på ben och armar och celluliter på rumpan.
På en av oss är det bedårande.
För den andra betyder det att Burkini är ett alternativ även denna sommaren.

No comments: