Tuesday, April 7, 2009

Jobbigt jobb

Dante somnade i hyfsad tid för en gångs skull så jag fick tvingat den gamla kroppen i arbete igen.
Jag kom äntligen igång med att måla i dressingroomet.
Saaatan vilket jobb!!
Det är väv i taket och den bara suger åt sig färgen direkt. Sjukt trögt att rolla på.
Jag höll på i ett par timmar och kom knappt halvvägs.
Funderar om det är värt det eller om jag ska se om det finns någon bättre lösning..
Får se hur det ser ut i dagsljus.
Min rygg vrålade och skrek på mig efter bara en liten stund och när jag bitit ihop länge nog så käkarna buktade ut, ådriga och jävliga som om jag hade en biceps på var kind gav jag upp för kvällen.
Det blev en välbehövlig dusch innan jag sjönk ner i soffan och toppade denna dag med ett avsnitt av Project runway innan läggdags.
Lagom tills dess vaknade sonen och höll igång i en knapp timma innan han somnade om i mammans säng.
Jag klarar inte att lyfta honom ur och i hans spjälsäng med min onda rygg så nu skapar vi en ny vana med att sova ihop, mitt frö och jag.

No comments: