Thursday, April 16, 2009

Det fördömda rummet

Jag har till 90% bestämt mig för att sätta upp gips på väggarna i dressingroomet, spackla och tapetsera istället för skivor.
Jag kan bara hitta skivor som ska likna någon typ av spont eller träpanel och jag är inte förtjust.
Det positiva med att sätta upp panel är ju att det är enkelt.
Ingen spacklande eller målande, bara spika upp.
Gips blir billigare, men väljer jag gips ska det ju spacklas skarvar och tapetseras, det kostar pengar och tid men det känns värt det.
Nu till det stora dilemmat.
Det kommer att bli för lite luft emellan vägg och element, oavsett vad jag väljer.
Nu måste jag hitta en lösning på det.
Det verkar som om det enda att göra är att anlita en rörläggare för att skarva ut så att elementet hamnar längre ifrån väggen.
Det här skulle bli en enkel renovering, nytt golv och färg på väggar och tak bara, så vips skulle mitt fabulous dressingroom vara klart.
Fan.

No comments: