Friday, May 15, 2009

Ännu en tusing avverkad.

Men jag fick en hel del för pengarna faktiskt.
Jag lånade en resväska men så promenerar jag in på Coop, och vad skådar mitt norra öga om inte en stor gul skylt med texten:
Just nu!
Erbjudande!
Resväska 299.-
Sabla billigt och efter en del övervägande köpte jag en.
Kan ju inte låna varje gång jag ska någonstans.
Mitt växande mirakel fick ett par nya sandaler i strl 20.
De sitter perfekt.
Vägrar köpa en cm för stort bara för att han växer.
Hade kanske vart en sak om han enbart kröp ännu men han måste ju kunna gå i dem utan att stå på den lilla näsan i ett kör.
Nä, hellre köper jag två par skor per säsong än att han får en massa blåmärken i onödan.
Mamman fick sig en blus och två sjalar, plus att favoritpumpsen fick ny klack hos skomakaren.
80 spänn och de är som nya igen.
Sjal är det absolut bästa sättet att få en gammal tröja att se lite rolig ut igen.
Billigt o bra.
Men jag får väl äta nudlar på semestern..
Så köpte jag Nezeril till flingan.
Har fått tips om att det ska vara bra att ge bäbisar inför flygresan.
Att de ska få mindre ont i öronen då det är avsvällande osv.
Får se om jag använder det.. Själv avskyr jag näsdroppar och hellre går jag med vidöppen trut i ett par dygn än att spruta sånt vedervärdigt upp i näsan.
Nu käkar jag jordnötter.
Lite i undersökande syfte faktiskt.
Min tarzan är ju allergiker.
Jag ville testa om det kom någon reaktion av att ha jordnötter i hans närhet.
Flyg och jordnötter hänger ju ihop som ler och långhalm.
Nu fick han ju givetvis inte fingra på dem eller så utan jag hade en öppnad påse i närheten och det gick bra.
Låter galet kanske men.. hade han fått en allergisk reaktion hade man ju kunnat ringa och fråga om det gick att ha det i åtanke på planet eller så..

3 comments:

Anonymous said...

Du e duktig du ;-) A-C

Tjoxen said...

Ett tips för flyget, be att få två plastmuggar och två våta pappersnäsdukar, stoppa dem i muggarna och sätt dem över hans öron. Har du tur tycker han det är roligt och det fungerar på riktigt!

Linda said...

AC: ja, visst är jag;)

Mikael: jag tar till mig alla tips, tackar så mycket! Kommer att sitta där i en driva av leksaker, nässprayer, flaskor, kex och pappersmuggar...