Thursday, May 14, 2009

Framsteg i det fördömda rummet

Elementen är borta.
Efter många om och men är en våd med täcktapet uppe på väggen.
Det var givetvis mycket jobbigare än jag trodde det skulle vara.
Jag arbetade i kortärmat och sablar vad den var stickig den där täcktapeten.
Efter en stunds hantering läste jag att det var glasfiber jag gned mina bara armar emot.
Nu är jag jävligt snygg..
Prickig som bara den och kliar som satan.
Kommer sova jättegott i natt.
På tal om att sova, så är det något jag inte ägnat mig åt i ett par nätter nu igen.
Sonen har fört väsen.
Kroppen värker.
Dessutom har hantverkarna stått på tröskeln strax efter 7 på morgonen.
Detta innebär att jag ställt klockan på 6 (ifall ifall bäbisen inte skulle vakna vid den tiden) för att hinna göra mig klar innan de stängt av vattnet här hemma.
Plus att jag vägrat att möta dem i nattmössan.
Inte en chans.
Jag vill inte ha några hjärtattacker på mitt samvete.
I morgon kommer de igen, förhoppningsvis för sista gången.
Kakelplattan ska åtgärdas och borttagna element forslas bort.
Fredagsnöjet kommer att innebära uppsättning av våd nummer två.

2 comments:

Anonymous said...

Ett fredags nöje så gott som något hahaha.Ha en bra helg själv jobbar jag kram A-C

Linda said...

Eller hur!
Ha en bra jobbhelg du då!
Kram