Sunday, May 10, 2009

Strömstad

Vi började med massage.
Efter det blev det en helt fantastisk räkmacka med kall öl till på Skagerack.
En kaffe med baileys till efterrätt oxå.
Vi bodde på Hotel Laholmen, med en fantastisk utsikt över hamnen och ut mot havet.
Vi fiffade oss, Dante fick på sig vit skjorta kvällen till ära, och åt kanongod middag i restaurangen på hotellet.
En Mimosa till fördrink, Skagentoast, fläskfilé med en halv bakad, ostgratinerad potatis, grönsaker och sås, vin till det.
Till efterrätt blev det mangosorbet med hallon och björnbär, kaffe och såklart en Baileys.
Jag blev proppmätt.
Efter middagen blev det dans och vi stannade kvar och kikade en stund.
Jag tog mig minsann en svängom på golvet jag med.
En bugg som gick åt helvete och sedan blev det ingen mer skamlig tur på golvet.
Strax före midnatt tackade jag och min flinga för oss.
Ingen nattklubb för den här mamman.
Saker och ting förändras..
Fröet hade slocknat i vagnen och låg härligt nerbäddad bakom en skyddande filt.
Givetvis vaknade han så fort vi kom ur oväsendet och in i tystnaden på rummet och ville då visst inte somna om.
Men, efter envist vaggande från mamman så slocknade han.
I några timmar.
Så var han vaken i en timma innan han somnade om de sista timmarna innan han var pigg igen.
En stadig frukost intogs med vidunderlig utsikt innan vi sa hejdå och stod på hemåt igen.
Nu försöker jag få barnet att somna.
Klockan är 21.30 och han är pigg som en lärka inne i sin säng.
Mamman däremot ska kasta sig i duschen så fort miraklet har somnat och sedan svimma i säng.

No comments: