Tuesday, May 5, 2009

Blåst..

Åkte ut till barnvagnsaffären efter jobbet för att kika på joggingvagnen.
Den var sådär...
Säkert en superbra vagn att jogga med, men ingen superkomfort för bäbisrumpan..
Jag kikade runt lite och fick öga på en annan trehjuling och frågade om den gick att springa med.
"Ja, den heter ju jogger så det bör den ju göra" säger kvinnan som jobbar i affären.
Jag testade de två vagnarna, provsatte med mitt yrväder till bäbis, som för övrigt höll på att riva halva affären där han sprang runt och fingrade på allt som kom i hans väg.
Efter modigt övervägande och provkörande bestämde jag mig för vagn nr 2, alltså inte den jag såg från början.
De hade en i lager!
Shit vilket flyt!
Här ska joggas!!
Kommer hem och fortsätter att kika på den och öppnar bruksanvisningen till min jogger vagn.
Överst står:
"VARNING! Denna vagn är inte avsedd att springa med!"
Vad ända in i helvete??

No comments: