Saturday, May 30, 2009

Hemma igen!

Ja, då var man hemma i renoveringsobjektet igen.
4 kilo tyngre, soleksem på större delen av kroppen, fem maskiner tvätt i bagaget och med världens duktigaste unge!
Resan har gått hur bra som helst. Jag är mäkta stolt över min rediga lilla son.


Middagsdags. Mamma åt mycket mat. Ofta.

Chillar i vagnen på marknad i gamla Alcudia.

Glada miner vid stranden. Bad i havet och lek i sanden var jätteroligt!


På utflykt till Palma. Vilken vacker stad!!! Helt otroligt mysig!

Mera sol och bad. Dante är blekare nu än innan vi åkte efter att ha blivit doppad i SPF 30 i en vecka.
På rymmen vid vårt fina hotell. Mormor fikar på altanen i bakgrunden.
Mycket fika blev det.
Ofta..


Dags att åka hem.
Mamman är trött efter en natt utan sömn då Dante hade feber, utslag och var väldigt orolig.
Han vaknade på morgonen och var feberfri fast fortfarande med utslag.
Jag gissar att det är värmeutslag eller möjligtvis soleksem (precis som mamma får...).
Vi har haft 27-31 grader varmt och solsken under veckan. Helt underbart, men även om man försöker hålla sig i skuggan, smörja in sig osv så tar solen och värmen hårt på en vuxen och så klart de små har det ännu jobbigare.
Vi har iaf haft en helt underbar vecka!
Dante har varit helt overkligt duktig och det har varit himla roligt och skönt.
Istället för att lusta mig i drinkar och nattliv har jag vältrat mig i fika, mat och mera fika så nu har jag en massa övervikt att jobba av, men det var det värt!

3 comments:

Tjoxen said...

Du glömde att lägga upp en bikinibild..

Ingrid said...

Välkommen hem! Låter superskönt och jag är inte alls avis... Såg en liten solhatt på Dante - den var väl helt okej?!

Linda said...

Mikael: Tänk på ett av våra största däggdjur. Sätt en bikini på den. Klart.

Ingrid. Tack tack! Ang hatten så jodå... fast nöden har ingen lag :)