Wednesday, May 20, 2009

Det här med packning...

Så var det då dags igen.
Jag försöker att packa inför resan.
Jag som har problem med att begränsa mig i förväg får det ju inte lättare nu när jag måste släpa med mig flera kilo tillägg, kex, grötpulver och rismjöl för att kunna laga mat till min flinga.
Plus alla hans kläder, leksaker, oljor, solkrämer, solhattar, badblöjor, vanliga blöjor, flaskor och gud vet allt vad det är.
Stackars mamman får försöka klämma ner några tunna toppar inemellan..
Ja, jag kanske kan få med mig lite mer än så, men inte mycket.
Berättade om mitt dilemma för kompisen som inte alls förstod mitt problem.
"Ett par shorts, en strandklänning, en klänning till kvällen, en.."
"Stopp! EN klänning till kvällstid? Vi ska vara borta en vecka. Ska jag ha samma klänning varje kväll menar du?"
"Ja, det räcker väl, så har du shorts någon.."
"Öh, neeeeeej!"
Tänk om jag sölar ner mig första kvällen?
Tänk om det är skitkallt?
Man måste ju vara förberedd och ha en plan B, C och D.
Jag får väl köra lager på lager på kroppen på vägen ner i värsta fall och enbart packa några par skor.

5 comments:

Siv said...

men människa, ta med dig tvättmedel!! 2-3 toppar, 2-3 kjolar/klännigar och så ser du till att allt går att matcha med allt. Å så tvättar du det i handfatet så ofta du vill, det torkar ju snabbt i värmen :)

Charlies mamma said...

Hahaha du e rolig Linda! Ta med en klänning o sen capribyxor o en kofta samt en massa linnen - det e typ vad jag hade på Kreta i maj det borde vara ungefär samma värme för dig ju....tänkte för kyliga kvällar alltså. Psssst jag har uppdaterat lite i min blogg nu :) måste fråga ännu en gång, för du har inte svarat på det än - NÄR åker ni? ;)
KRAM

Mia said...

Ett annat tips är att smygpacka lite i barnvagnens korg undertill. Har kompisar som gjorde det och fick på så sätt bla med en massa stora handdukar :-)

Anonymous said...

hahaha vi har ju rest ihop att antal gånger o på 1 vecka måste man ju MINST ha 14 toppar tilll kvällen o välja på eller hur ;-) o till neder delar o dag tid herregud fattar ine folk som har en weekend bag när dom åker muhahaha kram A-C

Linda said...

Siv:Tvättmedel ska inhandlas där nere :) Men jag är hopplös i det där att ena dagen kan jag ha på mig något och trivas som fisken, men som jag dagen efter inte fattar hur fan jag kunde ha på mig..
Trissan: visst fan... koftor. Det hade jag glömt. Vi åker nu på fredag! Förlåt om jag glömt svara på det:)Då ska jag kika in i din blogg och äntlign få lite nytt att läsa! Det var på tiden:)
Mia: smart! Jag har fått tips om liknande från resvana vänner, att proppa den där vagnpåsen full med blöjor osv! Tack för tips!
AC: hahaha, preciiiiis så är det! Fattar inte heller de som klarar sig på en weekendbag. Min handväska är ju större än så:)