Friday, May 8, 2009

Freeedag!

I dag på förmiddagen mötte vi upp artelleriet på badhuset och gick på babysimmet.
Jag var lite stressad över att Dante skulle spänna stämbanden och spräcka späda trumhinnor där, för han var trött och grinig redan innan simmet.
Men, än en gång hade jag fel.
Min flinga plaskade, flöt runt på armringar och i badring med ett brett flin i det bedårande ansiktet.
Efter dusch och påklädning var jag helt svettig och vi pustade ut i fiket.
Eller, de andra pustade ut, jag jagade min promenerande bäbis runt i lokalen.
Men jag fick i mig en lakritspuck och en kopp kaffe på stående fot iaf.
Jag ser till att få i mig snask oavsett omständigheter.
På eftermiddagen kom jag ääääntligen till frissan som gormade på mig för att jag blekt håret själv.
Tydligen har ungefär en femtedel gått av en cm från skalpen.
Då har jag bara en ytterst tunt lager med hår som täcker just skalpen..
Inte så lyckat.
Mormor körde oss från frissan till svägerskan och hämtade upp henne och en kompis till för att sedan släppa av oss på after work.
Ja, den här gången blev det av!
Tredje gången gillt!
Det var trevligt.
Ett par öl och en vinrussian gled ner innan vi åkte hem igen vid 21 snåret.
Alldeles lagom.
Bästa mormor har nattat mitt frö som snarkar sött i sin säng.
En skål nypoppade popcorn fanns oxå klara lagom tills jag kom hem.
Skålen tömdes i hisnande fart.
Nu ska jag hoppa i duschen, sedan är det natten för mig med.
I morgon åker vi till Strömstad!


Renovering??
Stog det på schemat?
På måndag.
Då jävlar!

No comments: