Sunday, May 31, 2009

Min allra första mors dag

Den började så klart med att jag blev väckt med frukost på sängen.
Eller inte...
Nä, det låg däremot en alldeles bedårande liten son jämte mig som jag mös med innan vi klev upp för att laga frukost och äta vid bordet.
Åtminstone åt mamman.
Bäbisen ville bara ha rismjölk.
Enbart det och inget annat.
Vi gav oss iväg till köpcentrat för att handla mors dags presenter och en 1 års present.
Därifrån bar det av till mormor May för att leverera ett stycke present och käka 7 sorters kakor plus tårta.
När vi var proppfulla på det fikat åkte vi vidare till mormor o morfar och fick ännu mer att äta och ännu en bit tårta.
Jag har inte ätit en vettig matbit på hela dagen.
Nu hoppas jag att sonen somnar tidigare än gårdagens 22.10 för jag skulle behöva klippa gräset och stryka en enorm hög med tvätt innan jag hoppar i duschen och rasar ihop på sängen.

No comments: