Wednesday, March 30, 2011

Ännu mera trädgårdsarbete

Det var ett strålande härligt väder igår med.
Vi körde same procedure as the day before och var bara inne, bytte skor och utstyrsel och gick sedan ut igen.
Igår grävde jag dike.
Det har slammat igen efter alla år då ingen varken krattat ur eller grävt så det är inte mycket till dike kvar.
Typ ingenting alls mer än en liten gnutta försänkning i gräsmattan.
Igår grävdes det ur.
Nästan hela, jag har en bit kvar för satan vad tungt det är!
Jag är såklart otränad och klen men jag har träningsvärk idag.. och ont i ryggen.
När ryggen tog emot på allvar fick jag sluta och vi plockade fram sågen istället.
Dante fick låna den gamla som jag sågat slö på golvbrädor.
Lycka!
Jag höll ett getöga på honom hela tiden, för även om den är för slö för att använda till något vettigt är den ju ändå vass nog för honom att skada sig på.
Men han var superduktig, gjorde som jag förklarade och var försiktig.
Vi gav oss på att beskära en stor rhododendron som fått lite grenar knäckta av all snö.
Ja, beskära och beskära, snarare sågade jag hej vilt för jag har ingen aning om hur man beskär en buske..
Fröet lastade in mat som en lasbilschaffis även igår och ville inte ha välling när han skulle lägga sig.
Helt okej med mig om han äter sådär.
Kanske hade vart dags att sluta med den ändå, men jag känner att med alla hans allergier får han så begränsad kost att det är skönt så länge han vill ha vällingen, då vet jag att han åtminstone får i sig en liten dos av alla vitaminer och mineraler man behöver.
Men det löser sig ju a sig självt det där.

No comments: