Tuesday, March 15, 2011

Men jag blir ju aldrig färdig..

Igår fogade jag.
Ja, igen.
Men nu är det absolut sista fogat på lilla toan så nu ska det dras silicon, så fort det torkat.

Lade ut en efterlysning på fejjan igår, ifall någon kunde rekommendera kakelsättare här i trakten för att göra min tvättstuga.
Tanken var ju att få lite namn på företag, kontakta dem och få offerter osv.
Men se då dök kompisen upp med ordentliga kontakter och säger att de kan komma nästa vecka!
Well sweet jesus!
Det hade ju vart makalöst, underbart, fantastiskt men jag hinner ju aldrig riva bort matta och tapet, få rörmokaren att komma och ta bort element, borra ur brunnen, sätta i ny och lägga igen det hålet med ny betong, riva ur det gamla inbyggda torkskåpet, snickra nytt hål, anpassat till det nya skåpet, välja och köpa kakel..
Surt, men bara att inse fakta.
Det kommer ta mig ett tag att få klart de där grejerna.
Men först ska jag göra klart lilla toan, det ska ju som sagt dras silicon, sättas upp lister i taket och foder runt dörr och fönster, 'möblerna' ska in, elementet på plats, ett rör ska målas.., men sen är det klart!!

No comments: