Thursday, March 31, 2011

Vilodag

Ja, igår vilade jag åtminstone vad det gäller trädgårdarbetet.
Jag höll på att dö svältihjäldöden så så fort vi landade i hemmet var jag verkligen tvungen att sätta igång med middagsstöket asap.
När allt var uppätet och undanstökat hade jag ingen lust alls att dra på oss alla kläder för att vara ute en halvtimma innan det var dags för kvällsbestyren, så vi bara softade inne.
Jag babblade i telefon med AC och Dante styrde i bakgrunden. Så plockar han upp sin leksakslur, slår på siffrorna och sätter luren till örat och gapar:
'Hallå polisen! Hjälp, hjälp!! Min mamma bara pratar i telflonen och hon bara skrattar!'
Den lilla lustigkurren stoppades i säng, mätt i magen efter kvällsmat på 2½ banan och ett par deciliter fruktpuré..
Han äter då verkligen upp sig efter sin maginfluensa.
Jag hängde en tvätt och plockade upp leksaker som låg strösslade över golven men i övrigt hade jag en makalöst lat kväll.

No comments: