Monday, March 7, 2011

Så var det lördag igen..

Pappa kom på lördagsförmiddagen för att hjälpa mig komma igång med fogandet på lilla toan.
Det var ju ingen konst alls och var snabbt gjort.
Väggarna klara, golvet kvar.
Så ska det ju torkas fog med jämna mellanrum efteråt..
Solen strålade ute och jag längtade ut men det var bara att bita ihop och foga på medans barnvakt fanns.
Fröet var otroligt uthållig och skulle minsann inte sova middag trots att han var så trött att han knappt kunde hålla upp huvudet när vi käkade lunch.
Jag gjorde några tappra försök innan han tillslut somnade skitsent och alltså vaknade skitsent fram på eftermiddagen.
Aja, det var ju lördag och hellre en pigg o glad unge som är vaken till sent, än en grinig, omedgörlig gaphals som somnar tidigare.
Vi åkte och till affären, handlade mat och köpte lite lördagsgodis till Dante innan vi sjönk ner i soffan (nåja, jag sjönk ner i soffan) och kollade melodifestival, vad man nu gör det för.
Herregud sån dynga det är det där..
Fröet slocknade strax efter 21 och jag torkade fog en gång till.
Och plockade iordning hemmet.
Detta eviga plockande och torkade och putsande och dammande.

No comments: