Friday, March 25, 2011

Det här med utveckling är inte alltid så kul för mamman

Den där apjobbiga trotsen har underbart nog försvunnit.
Ja, inte så att fröet inte trotsar emellanåt, men inte så till den milda grad som han gjorde en period.
Så himla skönt!!
Nu har det ersatts med något annat.
Innan kunde han flina åt mig och bara snäsa av med ett 'jag lyssnar inte på dig' när jag röt.
Nu har han helt plötsligt blivit Mr Sensitive och blir superledsen, och hulkar fram att 'nu måste du krama mig mamma, för jag blir ledsen nu' om jag höjer rösten.
Gissa om man smälter..
Ja så har det dykt upp en ny fas.
Som har slagit till med full kraft.
Kiss och bajs fasen.
Vad är det för en konstig fas?
Hur kul kan det vara att gapa 'bajs' i var stund?
Bajsvantar och bajsmössa och bajsmamma och bajstraktor och bajsbilen och bajspallen och bajs hit och bajs dit.
Mest pinsamt är det ju när någon säger 'hej lille vän' och han gapar ' hej bajs' tillbaka och flabbar så han storknar.
Då kan jag hålla mig för skratt.

2 comments:

Mirijam said...

tobbes kompis unge hade en fas när han avslutade varje mening med "kiss, bajs och pillsnopp". En kväll när hon sa godnatt sa han "Jag älskar dig till stjärnorna och tillbaks. Kiss, bajs och pillesnopp".


JÄVLA
ROLIGT!

Linda said...

Ja jag försökte mig ju på att vara lustig när vi skulle borsta tänderna: 'här kommer tandborsten full med bajstandkräm, gapa stort!'
Men han ville då visst inte ha något bajs i munnen. Spott o fräs. Då var det inte lika roligt minsann.