Saturday, March 12, 2011

Tredje gången gillt

Vaknade av att min skatt viskande började leka brevid mig i sängen.
Låg och blundade och bara lyssnade en stund.
Han hade några figurer och lekte med och han pratade med olika röster för olika djur och vad de sa.
'Nej jag har inte skägg jag har päls' sa lejonet med mörk röst
'Ja och jag har bara skinn' sa Dante som sig själv.
Jag dör så gulligt!
Efter att jag attackgosat honom en stund släpade jag mig upp ur sängen.
Så löjligt trött.
Häver ett par koppar kaffe på stående fot vid diskbänken innan det är dags att ta tag i dagens bestyr.
Solen tittade fram, härligt!
Så vi tillbringade såklart dagen ute i detta vackra, med en massa nyttig frisk luft och lek.
Nä.
Det gjorde vi tyvärr inte..
Var tvungen att åka till IKEA.
De där sista hyllorna till badrumsskåpet som var slut de senaste två gångerna, skulle inhandlas.
Rusade som en brunstig kossa genom hela ikea, lovade Dante att gå tillbaka och leka när vi rände igenom barnavdelningen, bara mamma fick de där hyllorna.
Yes!
Sedan tog vi det lite lugnare igenom affären och Dante fick leka av sig lite.
Väl hemma igen var det mat, bak och en massa annat styr som avklarades och nu är jag så trött att jag känner mig helt förlamad i kroppen.
Dags att nagla mig isäng.

No comments: