Tuesday, March 8, 2011

Så var det vardag igen

Hämtade en glad liten flinga på dagis igår.
I samma brallor och kallingar som han kom dit i.
Känns så konstigt... att han inte har blöja längre..
Jag fattar ju att olyckor kommer att hända, men so far so good.
Min stora unge.
Fröken berättade att det vart en actionspäckad dag på dagis.
Först hade det tagit fyr i frökens kofta när de tände ljus för att fira födelsedag.
Sedan hade det sprungit förbi några snubbar som kastade in grejor på dagisgården, de möttes upp av Mr officer of the law på parkeringen som satte handklovar på dem.
Var visst några jävla lowlives som tänkt göra inbrott i ett hus i närheten.
Tji fick de. HA!
Men, de är väl ute ur finkan om några timmar igen med sina inbrottsverktyg under armen..
Istället för att gå in och klä av oss ytterkläderna stannade vi ute, jag och min skatt, när vi väl kommit oss hem.
Jag fick äntligen tummen ur att städa ur bilen invändigt på sisådär 4-5 kilo grus, skräp och en rutten banan visade det sig..
Dantes bilbarnstol flyttades från framsäte till baksäte.
Ska bli spännande att se hur det går.
Under tiden badade Dante i vattenpölar och geggamojja under glada rop.
Jaja, en maskin tvätt mer eller mindre..
När det var klart var vi vrålhungriga och skatten önskade sig köttbullar och (ris)spagetti.
Det fick han så klart.
Han har fått in snitsen på att snurra upp spaggetin på gaffeln och 'skopa' upp den sedan. Grymt nöjd är han och måste visa vid varje tugga hur han snurrat.
Dantepappan ringde och tackade för presenten vi skickat till lillebror som fyllt 1 år.
Dante blir helt blyg när de talas vid i telefon.. söt.
Sedan pratar han om det hela kvällen, kallar mig för pappa och vill att jag ska prata med basröst och leka med.
Klart jag gör.
Skatten somnade lite sent, nästan halv 9 men jag vågade mig inte på att foga golvet på toan.
Ifall det inte torkat än.
Fröet har bara vaknat en gång i natt, tjohoo, så jag känner mig riktigt pigg o stark idag.
Ikväll ska det fogas!

No comments: