Tuesday, March 29, 2011

Fixar o donar

Tack o lov så försvann den nya snön under gårdagen.
Eller iaf det allra mesta utav den. Några fläckar kvar här och där.
När vi kom hem från dagens arbete och dagis gick vi bara in och drog på lite andra skor o sånt, så tog vi varsin kratta och började räfsa löv.
Där är hur mycket löv som helst på gräsmattan så där finns att göra.
Skönt att få vara ute i solen om inte annat.
Dante sprang runt och klättrade i träd, grävde i snön, hoppade mellan stubbar och stenar och hade hur kul som helst.
Älskar att våren är på ingående! Vi kom inte in igen förrän klockan var närmare 18 och då var det en mycket hungrig liten skatt som grävde fram både det ena och det andra ur frys o kyl. Han skulle absolut ha rispastaskruvar med falukorv och köttbullar, så en hög ketchup på det.
Ja, okej då... det fick bli sådan där slaskmat till honom.
Han tyckte jag skulle äta sallad. Hrmpff.
Jag stekte på 6 köttbullar och 5 korvskivor för det var så det var portionerat i frysen.
Lade upp ett par av varje på hans tallrik tillsammans med rispastan. Han bad om mer om och om igen och tillslut hade han tuggat i sig alltihop medans jag chockad såg på. Damn! Lite grovarbete gör fan susen för aptiten!
När flingan var nattad bar jag in den nya toastolen från garaget och städade upp lite därute.
Nu flyttades snösläden till uteboden, det vore väl fan om man skulle behöva använda den igen! Tvättstället och elementet till toan hämtades oxå fram så nu kan rörläggaren bara sätta igång att montera dit allt.
Listerna ligger i garaget, bara att såga till och spika på plats.
Wiii! jag ser slutet!

No comments: