Thursday, March 10, 2011

Väder och renoveringstjat

Snöslasket vräker ner här idag med.
Tur man får sitta inne och jobba och inte är typ, takläggare eller något.
I eftermiddag ska jag på 'uppföljningssamtal' på dagis.
Ska väl prata om hur det gått efter avd byte och sånt gissar jag.
Sedan ska vi hem o skura huset.
Och torka fog.
Och kanske hinner jag dra några linjer med silkon därinne oxå..

Gud vad jag skulle vilja vända ut och in på hela huset och bara skura allt som finns däri!
Få undan en massa bråte och skräp och få ordning!
Men, det är bara att stå ut med kaoset ett tag till, tvättstugan ska göras så fort det bara går efter toan är klar.
Det är ju ett ganska stort projekt och jag vill inte ens tänka på hur det kommer att se ut i resten av huset under tiden..
Jag fattar verkligen inte hur man kan bo i renovering i flera år, utan att ha någon typ av ordning någonstans, sådär som kan kan se på de olika byggprogrammen på tv, där allt är halvfärdigt, lite här och lite där.. jag hade fan blivit galen.

No comments: