Thursday, March 24, 2011

Det är så sjukt tråkigt att vara sjuk

Dåså, har kräks och bajsångorna vädrats ut ur mitt hus ännu en gång.
Nu får det fanimej vara nog med kräksjukor för den här säsongen.
Gärna för all framtid.
Jag älskar att hänga med mitt frö, det är inte det, men att bara vara hemma, i huset gör mig sjukt rastlös.
Vad ska man hitta på liksom... man ritar, bakar, städar, leker, bygger med klossar och lego, lägger pussel och spelar spel och gu vet allt.
Ja, så lite barnprogram inemellan, men Dante är inte så himla intresserad någon längre stund direkt..
Jag förstår honom, hur kul kan det vara, timma efter timma liksom?
Eller 'nyttigt' för den delen.
Vi fikade och lekte ute i solen en stund iaf.. skönt.
Nu är allt back to normal med jobb och dagis igen.
Skatten väckte mig i morse och behövde gå på pottan.
Hans nattblöja var helt torr.
Han timade sig utmärkt bra för när han precis satt sig på pottan ringde väckarklockan.
Jag var tvungen att häva några koppar kaffe på stående fot för det var väl själva fan vad trött jag är om morgnarna..
Ja, mest hela tiden om jag ska vara ärlig..
Jag tror jag är utomhus för lite.. blir ju inget alls vissa dagar... till och från bilen vid lämning/hämtning på dagis, in och ut från jobb..
Inte undra på att man blir trött, så nu längtar jag ihjäl mig efter solen, värmen, våren!

No comments: