Sunday, March 27, 2011

Så var ännu en helg till ända

Vaknade tidigt som vanligt när jag druckit.
Att det ska vara ett sånt sabla krångel med den här sömnen som kroppen så väl behöver.
Kompisen vaknade lika tidigt hon och vi fixade värsta brunchen så tidig morgon det var och svullade i ägg, bacon, valnötsbröd och smaskiga ostar som svaldes ner med starkt, svart kaffe och juice. Mmmmmmm.
Vi babblade i timmar innan jag var tvungen att fräsha till mig lite och ge mig av hemåt till min skatt.
Jag svängde inom möbelaffären på hemvägen för att kolla efter taklampa att ha över soffbordet som jag bara letat efter i sisådär två år nu men kom därifrån med lita andra prylar istället.
Nu har min flinga just somnat och jag ska i duschen.
Håller på att få munsår på överläppen. Skit.
Min kropp säger verkligen ifrån när den inte är nöjd med min behandling av den.
Man tycker ju att en halvliter gin o tonic och en halvliter juice borde jämna ut varandra liksom.
Plus minus noll. Status quo.. Guess not.

No comments: