Thursday, April 7, 2011

De ska fostras i tid

Fröet har fått en ny skottkärra.
Ojoj så nöjd han är.
Nya arbetshandskar fick han oxå, han har varit så avundsjuk på mammas, och har inte riktigt gått på det där om att hans gamla vantar var just 'arbetshandskar'.
Han älskar ju att hjälpa till med det mesta och det klart att det blir ännu roligare om man har 'ordentliga' grejer.
Som mammas dammsugare tex.
Den får han oxå öva på ibland.
Kompisen ringde häromkvällen och undrade var vi grejade med, himla oväsen ju.
'Dante dammsuger' sa jag
'Va??'
Ja, är det så att han, som den här gången, med flit smulade sönder ett kex, slarvade och hade ner en hel driva med smulor på golvet, ja då får han faktiskt dammsuga upp det.
Detta gäller givetvis inte om han sölat när vi ätit mat och det inte varit med vilje, men när man gör det på pin tjiv, ja då får man städa efter sig.
'Men...han är ju bara 2½ år' sa kompisen.
'Ja och alltså fullt kapabel att dammsuga upp det han slarvat ner på golvet' svarade jag.
Jaja jag drar ju ett varv jag oxå men han får allt göra så gott han kan först.
Är jag för hård?



4 comments:

Sandra said...

Guu så gullig han är med sin skottkärra! En redi karlakarl ju! Tack för detta gumman..kram kram!!

Mirijam said...

haha, nej inte om han vill. lär honom putsa fönster också och skicka hit honom vettja!

Linda said...

Visst e han :) kram

Linda said...

Mirijam: Hahaha, bra idé!!