Friday, April 15, 2011

Så var det fredag

Fröet protesterade när jag hämtade på dagis.
Inte helt ovanligt.. så tröttsamt och jag ska erkänna att jag kanske blir en smula ledsen.
Jag vill ju att han ska kasta sig i armarna på mig och tjuta 'mammaaaa' för att sedan ta mig i handen med ett stort leende och följa med hem..
Men, vi kom oss iaf iväg och åkte till blomsteraffären för att handla nytt till krukorna ute.
En ny kruka fick oxå följa med hem.
Väl hemma fick vi lite i magen innan vi gav oss ut för att plantera alla våra växter.
Snickaren dök upp för att kolla på det som ska göras i tvättstugan och ta mått på fönstret som ska bytas.
Bra det, för han tog även mått på dörren och det visade sig att jag tagit fel mått på den dörren.
Jävla tur han kollade innan jag beställde..
När vi kom oss in igen plockade vi fram björkriset, fjädrarna och de små pyntäggen och fixade till ett tjusigt påskris.
Det första påskriset jag någonsin haft så vitt jag kan komma ihåg..
Dante tyckte det var hur kul som helst och ville göra kycklingar och måla ägg o gud vet allt.
Ja, en annan dag..
Mat i magen sedan läggdax för liten.
Jag har satt upp alla tavlor jag målat och nu ska det förberedas inför morgondagen. Det är dags att sätta upp lister på lilla toan.
Slutfinishen.
Oh happy day!

No comments: