Monday, April 18, 2011

En strålande söndag

Vi fick ett sms av Jenny på morgonkvisten.
Vill vi hänga med till Emaus?
Japp! Det vill vi!
Packade kaffetermos och varm choklad, svängde inom affären o handlade med oss korv o fika.
Mötte upp kompisarna däruppe och fick syn på Dantes kusiner oxå!
Åh vad kul!
Vädret var helt underbart och vi red på hästar, lekte, grillade korv och hade hur mysigt som helst i solskenet i flera timmar.
Vi hade kunnat stanna längre, men vi hade fler roliga saker att göra på dagen.
Gav oss av hemåt, bytte kläder, packade ny matsäck till min allergiska skatt och promenerade hem till Dantes polare Wille där hans mamma ställt till med klädparty.
Me & I kläder, framförallt barnkläder.
Jättefina grejer och jag köpte ett par mysbrallor. Till mig.
Ursmarrig fika bjöds det och jag smaskade såklart i mig som om det var sista gången jag skulle få cheesecake.
Dante, Wille och Elliot herjade runt o lekte i trädgården där solen fortfarande sken från en klarblå himmel.
Willes pappa övervakade våra små skatter under tiden och de höll visst på att rymma ut på vägen en gång där..
Hoppsan.
Men så roligt de hade.
Vi vandrade hemåt i kvällningen och väl hemma var det bara att koka välling, byta om till pjay på liten sockerkringla, som var helt lealös av trötthet.
Han slockande på tre röda.
Klockan var inte ens halvåtta och jag hade ju massor av timmar att greja på.
Men, det blev bara tvätt o disk o dammsug o det där..
Tänkte bryta loss listerna i hallen inför målningen men ångrade mig.
Planterade hängröven i soffan med planeringslista istället.
En lista över vad som ska göras och köpas den här veckan.
Just det ja, jag beställde nya dörren till tvättstugan!
Tjoho!

No comments: