Monday, April 25, 2011

Sälen under påsken

I torsdags vid lunchtid hade jag jobbat klart och vi packade in oss i morfars bil och satte av mot Sälen.
Brorsan och hans familj fanns redan på plats.
De hade förvarnat oss om att där knappt var snö, ens i backarna och nästan 20 grader varmt.
Dante var hur duktig som helst under bilresan, somnade en stund och kollade dvd och lekte resten.


Väl på plats bjöds det tacos och sedan blev det en välbehövlig kvällspromenad för att sträcka på benen efter många timmar i bilen.







Dante och idolen, kusin Alice.





På fredagsmorgonen var det då dags att ge sig ut i backarna. Dantes allra första åktur väntade.






Första turen i liften.






Uppe på toppen. Vi klarade liften galant! Nöjd liten filur.


Kan säga att vi höll på att dö svettasihjäldöden efter andra åket så sedan var det t-shirt som gällde.
Andra modiga åkte i bikini men det var inte aktuellt för den är mamman direkt..Första åket höll jag Dante under armarna, mellan mina ben, men det gick sådär. han liksom hängde sig i mina armar och stod inte ordentligt av sig själv, samtidigt som han brölade att han minsann ville åka själv!
Jajadå. Upp i liften igen och sedan höll jag honom bara i selen.








Det gick hur bra som helst och han sjöng 'jag seglar, jag seglar under färden neråt.









Påskharen kom förstås förbi och våra ungar fick leta ägg i 'skogen'.






Gött nöjd med innehållet.

Vädret var ju helt magiskt men inte ultimat för att åka skidor direkt. Det blev några åk på förmiddagarna men sedan blev det allt för drivigt, blött och svåråkt. Istället blev det en del annat bus, grill i solskenet och en himla massa mat o dryck, promenader och after ski i bara linnet.




Tiden går fort när man har roligt och snart var det dags för hemfärd igen.

2 comments:

Sandra said...

Vad härligt det såg ut! Synd på snön, men kanske skönt ändå..
Kram på dej!

Linda said...

Ja det var synd att det blev så dålig åkning, men annars var det allt okej att det var barmark.
Kram