Monday, April 18, 2011

Helgarbete

Arbetsdagen började ganska tidigt även på lördagen.
Dags att få upp listerna och det på lilla toan.
Jag kan väl inte påstå att jag gjorde så vansinnigt mycket, utan pappsen skötte det mesta.
Jag fick åka och köpa mer list för vi insåg att det jag köpt inte skulle räcka men det hade jag ju glömt, så en vända för att köpa spik för det hade jag oxå glömt..
Måste vara åldern..
Medans pappsen sågade o hamrade o stod i tog mormor fröet och mormor May för att plantera o greja på kyrkogården.
Ja, då var det jag kvar.
Jag passade på att städa ur garaget på allvar.
Flyttade pulkor o gräsklippare o gud vet allt ner till lilla boden och satte in ett skåp, spikade upp mina larmskyltar och grejade med lite av varje.
Gud så skönt!
Men det klart att inget ska flyta helt smärtfritt.
Ljusknappen jag köpt var 'rena rama budgetskiten' enligt pappa så den får jag köpa ny, han fick inte ström till lampan och, min fina, nya ampel, den i silver som syns på kortet nedan, åkte i golvet och gick i tusen bitar.
Tråkigt.
Så fortfarande ska spegel, lampa och ljusknapp på plats.
Så får jag väl skaffa en ny ampel.
Mormor, mormor May och fröet kom tillbaka med fika och Thaimat och det var ju inte så svårt att glufsa i sig precis.
Mmmm.

No comments: