Friday, April 29, 2011

Överraskningar, både bra och mindre bra

Vi hade precis kommit innanför dörren hemma när det knackar på.
Farmor kommer på överraskningsbesök.
Gu så roligt!
Några minuter senare kom Skadedjurssnubben och kollade in mina getingbon.
Jodå, där var allt både nya och gamla bon på vinden och han sprayade gift både ute och inne.
Så hade jag visst fukt på vinden som måste åtgärdas.
Svär mycket fula svordomar inombords.
Farmor stannade på kaffe, mackor och en massa prat och uppvisning av Dante på studsmattan.
En liten teaterapa är vad han är den lilla skatten. 'Titta på mej, titta på mej!'
Ibland är det kul, ibland är det en smula tröttsamt..
Jag menar jag kan ju titta på min lilla älsklingsknodd showa off i timma efter timma och ändå inte få nog, men det är ju sällan som ens gäster känner samma sak.
Ja, inte jag heller, inte varje gång ska väl erkännas..
Men kanske är alla barn i hans ålder ungefär lika i det där.
När farmor vinkat hejdå fick fröet göra ett nytt försök med att få i sig lite mat.
Tänk att det ska vara så svårt att ha ro nog i kroppen att sitta stilla och äta..
Så var det dusch av liten och han somnade strax före 21...
Jag började med att plocka ner hatthylla och bända bort lister och måla en bit i hallen.
Trodde nog att det skulle räcka med ett lager färg, men, damn it, jag får dra två varv.
Ja, det kunde man ju ge sig fan på.
Det är som vanligt det där med renovering..
Det tar tre gånger så lång tid som man trott, blir dubbelt så dyrt men knappt hälften så bra som man inbillat sig..
Men äh, jag ska inte vara så gnällig, det kommer allt att bli bra i slutändan!

No comments: