Tuesday, April 26, 2011

Offroad med barnsadel på pakethållaren

Ledig måndag.
Jag hade hundra saker att ta tag i hemma men bestämde mig för att strunta i alltihop.
Goaste Jenny erbjöd sig att passa Dante så han och Lucas fick leka ett par timmar och jag greja, men jag ville ju oxå vara med å leka..
Alltså drog vi fram cykeln, bytte den gamla hårda sadeln mot en ny mjuk o go, pumpade däck och cyklade iväg i solskenet hem till dem för en massa lek.
Som vanligt när man är hos jenny så vips, står det mat på bordet, den här gången hade hon med grillen till lekplatsen och svängde ihop lite korv åt oss.
Mums!
Så, vips så har man kaffe i koppen efter det.
Ungarna lekte och herjade ett par timmar innan vi gav oss hemåt igen.
Vi skulle förbi affären och Jenny tipsade om en genväg.
'Där är ganska brant så du får kanske leda cykeln.'
Kanske?!
Herregud, det var backen from bloody hell som tornade upp sig framför oss och jag slet som ett djur för att släpa upp cykel med en bitig pojke på pakethållaren som klamrade sig fast för glatta livet.
Blodsmak i munnen..
Vi hämtade ett paket i affären.
Givetvis var det ett sabla monster det som inte fick plats i cykelkorgen.
Så hade jag ju handlat lite oxå..
Det blev till att stapla på hög och vingla hemåt med en hand på styret, en hand som höll stapeln på plats och en mycket koncentrerad mamma som bad till högre makter att fröet inte skulle få några infall att kasta sig åt ena eller andra hållet bakpå.
Det gick bra.

No comments: