Tuesday, April 19, 2011

Kärlek som värker i bröstet

När jag öppnar dörren till dagis i morse kommer jag på att de ju skulle ha påskfirande idag.
Att barnen skulle klä ut sig.
Jag hade glömt kläder till Dante.
'Åh nej' utropar jag
'Vad är det mamma?'
'Eeehhh....' jag sätter mig på huk o säger 'jo mamma glömde påskgubbekläder till firandet ni ska ha här idag..'
Fan oxå... känner mig som en urkass mamma, hur kan man glömma, varför skrev jag inte upp det..
'Jaha.. det ordnar sig nog ändå mamma' säger min lilla gubbe så där snusförnuftigt.
Älskar ihjäl honom.
Men den där stora taggen av dåligt samvete vill inte släppa.
Hur kunde jag glömma...

2 comments:

Sandra said...

Kärlek..man är inte mer än just D, mamma! Vi glömmer, älskar & skämmer bort..Kram

Linda said...

Ja så är det ju. Men fan.. detta dåliga samvete! Kram kram