Sunday, April 3, 2011

Jag har vunnit!

I går var det dags att dra på sig partystassen igen.
Alltså, det börjar fan ta på krafterna det här partandet vareviga helg.
Detta var tredje helgen på rad och nu känner jag att det kan räcka för ett tag.
Man är ju inte människa förrän framåt helgen igen.
Den här åldern alltså...
Hur som helst, party vart det.
Vi var 8 tjejer (damer? Tanter? kärringar?) som började med middag hemma hos kompisen innan vi åkte ner till krogen och en arrangerad fest.
Man fick lämna in sin entrébiljett med sitt namn o e-mail påskrivet, så hade man vinstchans på den, allt från spanx, krämer, hårprodukter till fri bil över helgen och smycken kunde man vinna .
Plötsligt ropar de upp 'Linda karlsson'.
What!!??
Jag och två andra tjejer sätter av mot scenen.
Jag höll mig längst bak för att undvika eventuell skämsel om det inte var just min biljett utan en av de andra Linda Karlssonarna.
Men det var jag! Min biljett!
Holy shit asså!!!
Jag vann en jeansjacka, en militärgrön hellång, snäv trikåklänning, en svart skinnväska coh en scarf, till ett värde av ca 2500kr, allt från Esprit.
Fatta lyckan!
Lite vårnytt i garderoben!
Åhhh jag blev så glad att jag fladdrade med tungan likt Gene Simmons och gjorde V tecken på scen.
Nej, jag var kanske inte helt nykter..
Sedan plågade jag mina fötter i ett par stövlar jag knappt kan gå i så höga klackar är det, med att dansa i flera timmar innan jag satte mig i en taxi och for hemåt i natten med min vinstpåse.
Väl hemma satte jag mig vid datorn och mågade i mig nattamat så truten stod åt alla håll.
Plötsligt bankar det på rutan och jag höll på att dö hjärtattacksdöden.
Reser mig som en furir i givakt och skriker rakt ut.
Det var grannen, en av de tjejer jag var ute med på kvällen som kom hem och fick se att det lös hos mig ännu.
'Tänkte bara säga godnatt'
Det kunde blivit godnatt för all framtid det där..
Jag hyperventilerade en stund och hon sa förlåt några hundra ggr.
Vi sa godnatt och äntligen kom jag mig i säng.

No comments: