Tuesday, October 18, 2011

Egentid - sällsynt tid

Alltså, jag har ju träffat några alldeles makalöst, underbara vänner sedan jag flyttade hit.
Sådana som verkligen känns som nära vänner och det är fan inte helt självklart att hitta sådana, sådär bara.
Men det har jag haft lyckan att göra.
I förrgår säger en av dem, Jenny, att 'jag kan väl hämta Dante på dagis imorgon om du vill, så kan du ta en sväng till affären eller göra vad du känner för en stund, så kan grabbarna leka..'
Alltså.. Så himla gulligt!!
Har man inte barn så inser man nog inte vad en timmas ostörd tid i affären betyder.
Att få gå i sina egna tankar, i sin egen takt och kolla på enbart det man själv vill, precis hur länge man vill.
Utan att behöva svara på tvåmiljoner frågor om varför saker och ting ser ut, låter eller är som dom är, utan att behöva ha ett getöga på den lilla filuren hela tiden för att se så att han inte river ner något eller tappas bort och utan att behöva spendera en alldeles för lång stund i leksaksaffären.
Man kan behöva det ibland.

2 comments:

Sandra said...

Håller med jag..egentid, vad e det????? Kram

Linda said...

Ja, den är väldigt sällsynt.. så gott som utrotningshotad ;)