Friday, October 7, 2011

Mellanväder

Den där perioden som infaller både vår och höst, då det är ganska kallt om morgonen men inte så himla kallt under dagen. Så himla svårt att hitta rätt kläder då.
Nu börjar det dra sig åt tiden då det är ganska kallt under hela dagen.
Idag morse var det 9 grader varmt (kallt) bara så idag fick Dante ta på sig sina höstkängor för fösta dagen den här säsongen.
Det fleecefodrade regnstället hängdes dit, men det ofodrade får hänga kvar lite till ändå..
Svårt det här med att veta vad som är lagom att ta på de små..
Men bara han inte fryser.
Jag fick så ont i magen då jag efter första vintern på dagis frågade fröken om de ville ha Dantes termobyxor och vinterjacka att ha där som extra. Han skulle nog ändå växa ur det till nästa säsong.
Hon blev jätteglad och sa att 'ja, gärna vi har alltid barn som har för lite på sig och fryser'.
Alltså va fan.. vad är det med vissa föräldrar?
Så hoppas man ju att dagis säger till dem att skaffa lite varmare kläder men det kan ju vara känsligt sånt där kanske..
Ja, nu spårade jag iväg här men vad jag ville ha sagt från början är väl att, det lackar mot vintern..

4 comments:

Sandra said...

Stackars barn, tur att du är en omtänksam och bra mamma:)

Linda said...

Aww, tack, jag försöker så gott jag kan iaf:)

Sandra said...

Du e grym :)

Linda said...

blir alldeles generad.. :)