Tuesday, October 18, 2011

Uppe långt innan tuppen

I morse vaknade Dante 4,20.
Eller är det fortfarande natt då?
Upp på toa och ner i den varma sängen igen, men det blev inte långvarigt.
Fröet kunde inte somna om utan ville kolla på tv.
Jaha.. kvart i fem satt han under filten vid tvn och jag bäddade sängen.
När jag gjort både Dante och mig själv iordning för dagen hannn jag med att köra en maskin med disk (vill inte ha igång varken tvätt-eller diskmaskin när jag inte är hemma), vika en tvätt och lägga undan den, ladda maskinen med en ny omgång, rensa ur en garderob och styra upp i den, rensa i en massa post och sortera till återvinningen, städa kylen, portionera rester i burkar och stoppa dem i frysen samt hälla i mig två muggar kaffe innan det var dags att åka till dagis och jobb.
Det kommer nog bli några fler koppar kaffe under dagen känner jag.

3 comments:

Sandra said...

Effektivt men fan så SUCK!..Du kommmer vara helt färdig stackarn sen men se det positivt..plutt kommer garanterat däcka innan 7 i kväll :):):)

Anonymous said...

Hoppla då! Kanske inte e så dumt att gå upp tidigt ibland.... Men Gäsp vad tidigt! Hoppas du får en riktigt bra dag i alla fall. Kram

Linda said...

Ja, effektivt men jag hade mycket hellre sovit en timma till..
Det kommer inte att bli en vana!
Jag sa till på dagis att han ska få sova längre idag än den vanliga halvtimman, han var helt trött redan när vi kom dit :)
Men hellre en glad pigg unge som är vaken till 20, än en grinig svintrött en som somnar vid 19 :)